تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
نشست بدون هیچ گونه توافقی پایان یافت
فابیوس:
نشست بدون هیچ گونه توافقی پایان یافت

وزیر خارجه فرانسه گفت: ازهمان ابتدا تمایل داشتیم تا مساله هسته‌یی ایران در ژنو حل شود اما هنوز سوالاتی وجود دارد که نیاز به رفع نگرانی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، لوران فابیوس بعد از پایان مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت نشست ژنو بدون هیچ گونه توافقی پایان یافت.

نقل از سایت الف


برچسب ها : ,
کاهش 90 درصدي "صادرات "
در هفت ماهه نخست سال جاري 043,3 خودروسواري به ارزش 21 ميليون دلار صادر شده است.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال 92 تعداد 043,3 خودروسواري به ارزش 21 ميليون دلار خودروسواري صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزني 90.51 درصد و از لحاظ ارزشي 89.32 درصد کاهش داشته است.

براساس اين گزارش ميانگين قيمت هر خودرو سواري صادراتي در هفت ماهه نخست سال جاري 907,6 دلار بوده که نسبت به سال گذشته با افزايش 18.62 درصدي مواجه بوده است.

اين گزارش مي افزايد، عراق و آذربايجان و مصر به کشور مقصد صادرات خودرو سواري در هفت ماهه نخست ساله بوده اند که تعداد 931,1 خودرو سواري به ارزش 628,12 هزار دلار و تعداد 508 خودرو سواري به ارزش 074, 4 هزار دلار و تعداد 204 خودروسواري به ارزش 369, 1هزار دلار به مصر صادر شده است.

همچنين در مدت ياد شده تعداد 400 دستگاه به ارزش 948, 2 هزار دلار به ساير کشورها صادر شده است.

برچسب ها : ,
محکومیت 3 تاجر ایرانی در آلمان
دادگاه عالی شهر هامبورگ روز جمعه بعد از اعلام پایان تحقیقات،با صدور حکمی، 3 بازرگان ایرانی و یک تاجر آلمانی را که به نقض تحریم های غرب علیه ایران متهم هستند، به زندان محکوم کرد.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان (د.پ.آ)،در حکم صادره از سوی دادگاه هامبورگ درمورد این افراد، آمده است: برای دادگاه ثابت شده که این متهمان درطول سال های 2010 تا 2011 در مجموع 92 سوپاپ ویژه قابل استفاده در تاسیسات هسته ای را از کشور آلمان به کمک چند شرکت تجاری از مسیر کشورهای ثالت به ایران ارسال کرده اند.
 
براساس این گزارش، ˈغلامعلی کیان زادˈ، 71 ساله که براساس محتویان پرونده، نقش اصلی را در ارسال این محموله ها به ایران، داشته است، به 4 سال زندان و ˈحمید کیان زادˈ پسر 26 ساله وی به تحمل 2 سال و 9 ماه زندان محکوم شده اند.
 
این دادگاه همچنین ˈرودولف .مˈ تاجر آلمانی 79 ساله را به اتهام مشارکت در ارسال سوپاپ های قابل استفاده در تاسیسات هسته ای ایران به 3 سال زندان محکوم کرده است.
 
در حکم صادره از سوی دادگاه عالی هامبورگ برای ˈحسین . ت ˈ متهم چهارم این پرونده نیز 18 ماه حبس تعلیقی صادر شده است.
 
براساس این احکام، متهمان قوانین کنترل صادراتی را نقض کرده اند و با انجام معاملات اقتصادی خود رابطه سیاست خارجی آلمان را به مخاطره انداخته اند.
 
براساس اعلام دادگاه آلمانی، درآمد حاصل از این معامله اقتصادی که بالغ بر 356 هزار یورو اعلام شده از سوی دادگاه توقیف شده است.

برچسب ها : ,
مهمترین عناوین خبرهای بین الملل در ۹۲/۸/۱۹

مهمترین عناوین خبرهای بین الملل در ۹۲/۸/۱۹ را در این خبر بخوانید:

به گزارش افکارنیوز، مهمترین عناوین روز گذشته این صفحه به شرح زیر است.


دبکا فایل: توافق هسته‌‌ای ژنو برای تل‌آویو دردآور است
دبکا فایل نوشت: دردآورترین درس اسرائیل از نشست دو روزه ژنو درباره برنامه هسته‌ای ایران این است، باراک اوباما که درباره دفاع از امنیت اسرائیل تضمین داده بود اکنون دست در دست تهران پیش می‌رود.

دیلی تلگراف: توافق با ایران قریب الوقوع است/ نتانیاهو از احتمال توافق ایران و غرب به خشم آمده است
مذاکرات هسته‌ای ژنو و احتمال دستیابی ایران و غرب به توافق، رژیم صهیونیستی را به خشم آورده است.

فابیوس:
باید به نگرانی‌های اسرائیل درباره ایران توجه کرد/ نیروگاه اراک مهمترین مانع پیش رو است/ اطمینانی برای رسیدن به توافق نیست
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگویی با رادیو "فرانس‌اینتر" گفت باید به نگرانی های اسرائیل و کشورهای منطقه درباره ایران به صورت جدی توجه کرد.

هیگ: مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت های بسیار خوبی داشته است
" ویلیام هیگ " وزیر امور خارجه انگلیس مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت های بسیار خوبی داشته است .

ظریف در مصاحبه با کریستین ساینس مانیتور:
راه اعتماد آفرینی توازن در کاهش نگرانی های جدی دوطرف است
وزیر خارجه ایران در گفت و گو با روزنامه "کریستین ساینس مانیتور" تاکید کرد نگاهی به نتیجه تحریم ها و تهدیدهای گذشته باید مخالفان معامله با ایران را به بازنگری و استفاده از فرصت تکرار نشدنی فعلی وادارد.

لوفیگارو مدعی شد ؛‌
ایران با برخی طرح های پیشنهادی مبنی بر توقف غنی سازی موافقت کرده است
روزنامه فرانسوی لوفیگارو مدعی شد ایران توقف غنی سازی و تعویق راه‌اندازی رآکتور‌های تولید پلوتونیوم اراک را پذیرفته است .

احتمال نامزدی علی عبدالله صالح در انتخابات ریاست جمهوری یمن
منابع آگاه یمنی از احتمال نامزدی مجدد علی عبدالله صالح در انتخابات ریاست جمهوری آتی در این کشور خبر دادند.

دیلی تلگراف: توافق با ایران قریب الوقوع است/ نتانیاهو از احتمال توافق ایران و غرب به خشم آمده است
مذاکرات هسته‌ای ژنو و احتمال دستیابی ایران و غرب به توافق، رژیم صهیونیستی را به خشم آورده است.

فایننشال تایمز ؛
عربستان و رژیم صهونیستی از توافق احتمالی در مذاکرات هسته‌ای ژنو خشمگین هستند
روزنامه فایننشال تایمز در سرمقاله امروز خود با اشاره به مذاکرات جاری هسته‌ای بین کشورمان و گروه ۱+۵ در ژنو این مذاکرات را فرصتی حقیقی برای رسیدن به یک توافق مرحله‌ای با تهران برشمرد.


برچسب ها : ,
رانت‌خواری آقای ب.ز در خریداری کارخانجات شستا

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه در ۴ سال گذشته واگذاری‌های صورت گرفته غیرقاونی بوده است، توقف در واگذاری‌های دولتی را خواستارشد.
به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور با بیان این مطلب گفت: در ۴ سال گذشته واگذاری‌های صورت گرفته به اسم قانون اصل ۴۴ به صورت رانت و مافیایی انجام گرفته است و در این میان گروه خاصی از آن سود برده‌اند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، به نحوه تخلف و ابهام موجود در واگذاری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نحوه قیمت گذاری‌ها، پرداخت بدهی و همچنین ابهام در رعایت اصل ۴۴ قاون اساسی از مهم‌ترین دلایل ابهام آمیز واگذاری‌ها بوده است.
عضو فراکسیون کارگری مجلس، با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۴۴ قاون اساسی واگذاری‌ها باید با هدف بهره‌مندی مردم انجام بگیرد، بیان داشت: در طی ۴ سال گذشته واگذاری‌های صورت گرفته نه تنها به مردم واگذار نشده است بلکه توسط عده‌ای خاص و به صورت مافیایی حق مردم در در واگذاری‌ها تضییع کرده‌اند.
قاضی‌پور به صورت مصداقی به دو مورد از این واگذاری‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: آقایی به نام (ب- ز) در حال حاضر با رانتی که داشته است تمامی کارخانه‌های شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) را با هزینه‌ای نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان به صورت صوری خریداری و بسیاری از مردم را از اشتغال زایی محروم کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: خواسته مجلس از دولت روحانی این است که ادامه روند واگذاری‌ها تا زمان روشن شدن واگذاری‌های صورت گرفته در ۴ سال گذشته را متوقف کند.


برچسب ها : ,,
مرتضوی همه چیز را وارونه تعریف می‌کند و توقع مدال دارد!
بازپرس یاد شده هیچ‌گاه از اتهام بازداشت غیرقانونی برائت نگرفت، بلکه دادگاه اتهام وی را از بازداشت غیر قانونی به بزه رفتار خلاف قانون تغییر داد و به غلط، نامبرده را به پنج میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد؛ در حالی که مرتضوی مدعی شده است که بازپرس به پانصد هزار تومان جریمه محکوم شده که این نیز خلاف واقع است.
 

«اگر رسیدگی منطبق بر عدل و عدالت باشد، باید به ما مدال پاداش دهند نه اینکه از ما بازجویی کرده و محکوم‌مان کنند»؛ این ادعا را فردی ناآشنا به قوانین حقوقی مطرح کرده باشد، شاید چندان عجیب نباشد ولی اگر گوینده آن فردی باشد که سالها در یکی از عالی‌ترین کسوت‌های قضایی مشغول به کار بوده، حکمی متفاوت خواهد یافت؛ ادعایی به میان خواهد آمد که راست آزمایی آن می‌تواند عیار بسیار خوبی برای اظهار نظر درباره فرد ادعا کننده و حتی عملکرد وی باشد.

به گزارش «تابناک»، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که پس از بی محلی به چند احضاریه صادر شده و غیبت روز یکشنبه هفته گذشته در دادگاه به دلیلی عجیب، چهارشنبه عصر (بخوانید شب!) در دادگاه حضور یافته بود، پیش از ورود در جمع خبرنگاران حضور یافت و در خطابه‌ای طولانی بار دیگر خود را وظیفه شناس خوانده و ضمن ابراز اطمینان صددرصدی به تبرئه خود، خواستار مدال افتخار و پاداش از بابت عملکردش در کسوت دادستان درباره شاکیان این پرونده را داشت؛ ادعایی که به زعم شاکیان وی، بسیار گزاف است چراکه از ادعاهای متعددِ خلاف واقع نتیجه گیری شده است!

پیمان حاج محمود عطار، از جمله شاکیان مرتضوی درباره گفت‌وگوی متهم با خبرنگاران پیش از دادگاه و ادعاهایی که مطرح کرد، می‌گوید: آقای مرتضوی در مصاحبه‌ای که پیش از ورود به دادسرا در شبانگاه 15 آبانماه با رسانه‌ها داشت، مجددا با خطاب کردن همه افرادی که در سال 87 با دستور وی بازداشت شدند، به عنوان «باند پالیزدار»، مدعی شد که تعدادی از این متهمان محکوم شده‌اند و در حال تحمل کیفر می‌باشند؛ این ادعا تکذیب می‌شود.

وی در توضیح این ماجرا می‌گوید: از میان خیل عظیم بازداشت‌شدگان، صرفا سه نفر محکوم شدند که عبارتند از: عباس پالیزدار، به مدت شش سال حبس تعزیری، دیگری به مدت سه سال و آخری هم به مدت دو سال حبس تعزیری. پالیزدار پس از گذراندن بیش از هشت ماه در سلول انفرادی و چندین ماه در بند عمومی، به جهت تشدید آسیب‌های شیمیایی وی(ناشی از جنگ تحمیلی) و پس از تصویب شورای عالی پزشکی قانونی کشور مبنی بر عدم امکان تحمل حبس، آزاد گردید. در مورد نفرات دوم و سوم نیز باید گفت که ایشان نیز پس از سپری کردن ماه‌ها حبس انفرادی و چندین ماه حبس عمومی، هر دو مشمول عفو مقام معظم رهبری شده و از زندان رهایی یافتند؛ لذا ادعای مرتضوی در مورد اینکه این افراد در حال تحمل کیفر هستند، مصداق نشر اکاذیب خواهد بود.

عطار که خود از تبرئه شدگان آن پرونده است، در پاسخ به این سوال که شاید بی اطلاعی مرتضوی موجب طرح چنین ادعایی شده، می‌گوید: وی در بیان این ادعا، ذره‌ای شک به خود راه نداده و حتی از عباراتی مانند شاید و احتمالا نیز بهره نبرده است؛ ایشان به عنوان یک حقوق‌دان و استاد دانشگاهی که در این زمینه تدریس می‌کند، نمی‌تواند درباره موضوعاتی که اطلاع کافی ندارد، اظهار نظر نماید چراکه به خوبی از تبعات طرح چنین ادعاهایی آگاه است.

این وکیل دادگستری در ادامه، در تکذیب ادعای دیگر مرتضوی می‌گوید: ادعای دیگر ایشان که خلاف واقع است، اینکه مدعی شده بازپرس بازداشت کننده پالیزدار و همکاران، در شعبه 76 دادگاه کیفری استان محاکمه شده است در حالی که نامبرده در شعبه 78 دادگاه کیفری محاکمه شده است.

وی ادامه می‌دهد: ادعای خلاف واقع دیگر وی این است که بازپرس یاد شده هیچ‌گاه از اتهام بازداشت غیرقانونی برائت نگرفت، بلکه دادگاه اتهام وی را از بازداشت غیر قانونی به بزه رفتار خلاف قانون تغییر داد و به غلط، نامبرده را به پنج میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد؛ در حالی که مرتضوی مدعی شده است که بازپرس به پانصد هزار تومان جریمه محکوم شده که این نیز خلاف واقع است.

حاج محمود عطار در ادامه با اشاره به تاکید مشدد مرتضوی در «باند» خطاب کردن وی و همکاران سابق وی در هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: آقای مرتضوی مدعی شده که منظور وی از خطاب کردن ما با عنوان «باند پالیزدار»، صرفا گروه همکار با عباس پالیزدار بوده است ولی در مصاحبه اخیر خود مجددا اظهار نموده که این باند بنابر گزارش حاظت اطلاعات قوه قضائیه، اسناد محرمانه و سری دولتی را از سازمان بازرسی سرقت کرده‌اند، در حالی که در سال 88 همه دستیر شدگان، از جمله عباس پالیزدار، از اتهام مشارکت در باند ضد امنیتی و ربایش اسناد سازمان بازرسی کل کشور برائت گرفتند و هیچ یک از متهمان مشارکت و همگروهی با پالیزدار در مورد اسناد سازمان بازرسی نداشته اند.

وی می‌افزاید: رای برائت همگی ما در دادگاه تجدید نظر قطعیت یافت اما آقای مرتضوی دوباره، سه باره و چهارباره، سالها پس از قطعیت برائت متهمان از اتهام تشکیل باند ضد امنیتی پالیزدار، در استفاده از عنوان «باند» اصرار داشته و در این مصاحبه نیز بار دیگر با خطاب کردن ما با این عنوان، سرقت اسناد را به همگی ما نسبت داده است که افترا و نشر اکاذیب دیگری برای وی ثبت کرده و حتما پیگیری حقوقی آن را در دستور کار خواهیم داشت.؛ این در حالی است که ما از «الف.ج»، رئیس وقت حفاظت اطلاعت قوه قضائیه -که سال گذشته از سمت خود برکنار شد،- بابت این گزارش خلاف واقع شکایت کرده‌ایم و آقای مرتضوی از این موضوع آگاهی کامل دارد.

شاکی دادستان سابق که در نتیجه صدور دستور بازداشت با امضای او، پیش از برائت از اتهامات وارد شده، مدتی را در حبس گذرانده، طرح ادعای باند بودن خود و همکاران سابق را تلویحا راهکاری برای فرافکنی مرتضوی خوانده و می‌گوید: اگر عباس پالیزدار، به ادعای مرتضوی، اسنادی را از سازمان بازرسی خارج کرده و برخی از آنها را در سخنرانی‌های خود افشا کرده و مطالبی را به برخی شخصیت‌های کشور منتسب کرده است، مسئولیت این اقدامات وی در سخنرانی‌های انفرادی بر عهده خود اوست و دادگاه هم در تایید همین امر، مشارکت سایرین را با پالیزدار منتفی دانسته است ولی سعید مرتضوی برای پاک نمودن اقدامات خلاف شرع و قانون خود در تعقیب و بازداشت غیرقانونی ما، هنوز هم بر موضع خود (باند ضد امنیتی بودن ما) پافشاری می‌کند و توقع دارد به خاطر این اقدامات ستمکارانه خود، از نظام مدال افتخار دریافت کند!

او در ادامه با دعوت دادستان سابق به تمکین از آرای دادگاه، می‌گوید: جاداشت آقای مرتضوی با تمکین از آرای بدوی و تجدید نظر دادگاه‌های کشور مبنی بر برائت متهمان در «تشکیل باند پالیزدار»، سالها پس از صدور این آرا به قصد دهن کجی به احکام دادگاه‌های جمهوری اسلامی، متهمان تبرئه شده را دوباره باند خطاب نکند اما امروز می‌بینیم نه تنها اینچنین نیست، بلکه ایشان بدون توجه به روند قانونی احکام دادگاه‌ها، در هر مجلس و محفلی که می‌نشیند، از عملکرد خود و قضات زیر مجموعه‌اش دفاع کرده و خود را مستحق مدال می‌داند؛ در حالی که حتی به احضارهای مکرر مرجع قضایی در رابطه با اتهامات متعدد خود، وقعی ننهاده و تا زمانی که متوجه احتمال جلب و دستگیری خود نشود، به دادسرا نمی‌آید؛ همانگونه که در روز محاکمه هم دیدیدم وی پس از تاخیر چند ساعته و پس از اطلاع از امکان دستگیری‌اش در بازپرسی حضور یافت.

عطار در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دادستان تهران و بازپرس رسیدگی کننده به پرونده، می‌گوید: از دستگاه قضایی استدعا دارم به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی و جلوگیری از اقدامات خلاف قانون بعدی نامبرده، در اسرع وقت به اتهامات وی رسیدگی و تصمیم لازم را اتخاذ نمایند؛ هرچند تکرار چندباره افترا توسط مرتضوی، هم می‌تواند بابت تعدد جرم مورد رسیدگی قرار گیرد (قابل طرح شکایت توسط ما است) و هم می‌تواند تشدید در مجازات را برای وی به ارمغان بیاورد.


برچسب ها : ,
درددلی با رییس جمهور و وعده 100 روزه
درددلی با رییس جمهور و وعده 100 روزه
بخش تعاملی الف - محمد رضا شیروانی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

سختیها و فشار اقتصادی از یک طرف مردم را رنج میدهد و از طرف دیگرراهکار دفع این فشارها مسولین را ،اما عده ای هم این وسط کبکشان خروس میخواند وفقط و فقط فکر حاشیه سازی برای دولت و رییس دولت.
واقعا اینها جزء مرفهین بی درد هستند که به همه دولتها انتقاد سوزنده داشته اند و دارند .راستی چه میشد این افراد هم با مردم و برای مردم فکر میکردند؟ گاهی اوقات اینها کارشان تا جایی پیش میرود که حاشیه بر متن غلبه پیدا می کند البته نمیخواهم بگویم آنها از این وضعیت سود نمی برند اما مطمنا آب را گل آلود می کنند تا ماهیشان را زودتر بگیرند خدا نکند این قبیل افراد در بدنه و ساختار دولت وارد شوند اگر نه دیگر وامصیبتا بپا می کنند پیش چشم آنها همه مقصرند از کوچک و بزرگ، دولتی و غیر دولتی،تحریم کننده و تحریم شونده،اصلا حاشیه ساختن برای دیگران چون آب خوردن برایشان می ماند.

اما حرف دلم این است که رییس جمهور مان باید فرمایش حضرت امام رضوان الله تعالی علیه را مد نظر و ملاک عمل قرار دهند که نگذارند این انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیفتد رییس جمهور محبوب باور کنید این افراد گرگی در لباس میش اند و در هر مکان و زمان و پست مقامی خود را متاسفانه به لباسهای مختلف از جمله دین و تقوی، سیاست و کیاست، خبره و نخبه، اصلاح طلب و اصولگرا و ...می آرایند. باز هم بیان فرمایش مردم زمان ما از مردم زمان رسو ل الله بهترند.
وظیفه مسولین و دولتیها و در راس آنها رییس دولت را دو چندان می کند باور کنید این مردم سزاوار این همه تحمل گرانی و تورم نیستند وشما قول ۱۰۰ روزه داده اید. در زمان تبلیغات انتخاباتی یکی از رقبا هم قول راهکار ۱۰۰ روزه میداد تو را به روح رسول الله جدای از رقیب بودنتان اگر راه کار ایشان را بپرسید شاید جدی تر و زودتر از راهکار شما به نتیجه برسد و شاید راهکار ایشان فقط جنبه تبلیغات انتخاباتی بوده و شما بهتر راهکار یافته اید.
اینها در مقام قضاوت من نیست و من هم چنین جسارتی را بر خود روا نمی دارم اما فکر و ذهن من جدای از گرایشات سیاسی و جناحی معیشت مردم است و خود را جزیی از این مردم شریف می دانم پس امید آن داریم که با اطلاع از تمام تنگناهای اقتصادی و فشارهای سیاسی خارجی و... کاری کنید کارستان.


برچسب ها : ,
مذاکره با آمریکا هیچ وقت نتیجه مثبتی برای ایران نداشته است

مذاکره با آمریکا هیچ وقت نتیجه مثبتی برای ایران نداشته است

حجت الاسلام حسینی گفت: مذاکره با آمریکا هیچ وقت نتیجه مثبتی برای ایران نداشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در جمع بسیجیان شرکت کننده در رزمایش بزرگ عاشوراییان شهرستان البرز اظهار کرد: با توجه به عبرت آموزی از واقعه عاشورا نباید در برابر سختی ها و مشکلات تسلیم شویم و باید همچون امام حسین (ع) مقابل تمام سختی ها ایستادگی کرد. 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ارتباط و مذاکره ایران با آمریکا ادامه داد: اگر ارتباط و مذاکره با آمریکا سودی داشت، عراق و افغانستان که در اختیار آمریکا بودند وضعیتشان بهبود می یافت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تاکید کرد: تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران به جهت دست کشیدن از فلسطین و قضیه هسته ای نیست، حتی اگر ایران دست از دین بکشد، باز هم آمریکا وضعیت بدی در ایران به وجود می آورد.

حسینی ادامه داد: مذاکرات با آمریکا و غرب طی سال های اخیر نتیجه مثبتی برای ایران نداشته و گاها ضررهایی هم داشته است.

وی خطاب به بسیجیان اذعان داشت: همه نگرانی دشمن از شما بسیجی ها بوده و دشمنان ترس و دلهره فراوانی از شما دارند.


برچسب ها : ,
بابک زنجانی خود را طلبکار می داند
دکل های ۷۰ میلیون دلاری چینی که ۱۷۰ میلیون دلار برای ایران آب می خورد، بابک زنجانی خود را طلبکار می داند نه بدهکار، وزارت نیرو چاههای نیتراته را نمی بندد می گوید پولش را نداریم، اینها مهمترین گفته های یکی از اعضای کمیسیون انرژی است.
 
 

گفتارنیوز/ امیر عباس سلطانی در گفت‌وگو با تسنیم/اظهار داشت: در نقاط زیادی از کشور، نیترات آب شرب بالا رفته که از این جمله می توان به بروجن، شهرهای دیگر استان چهارمحال و بختیاری و بخشی از تهران اشاره کرد.

وی افزود: مصرف آب با نیترات بیش از حد استاندارد به معنای مرگ تدریجی است و وزارت نیرو باید هرچه سریع تر برای سلامت مردم دست به کار شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس نهم با بیان اینکه جز مسدودکردن چاههای آبی که نیترات آب آنها بالا رفته راهکار دیگری نیست، گفت: ‌نمی توان نیترات آب را با افزودن کلر و امثال آن از بین برد، از اینرو طی مکاتباتی با وزارت نیرو درخواست کرده ایم هرچه سریعتر نسبت به انسداد چاههای آب نیترات بالا اقدام شود.

وی در پاسخ به اینکه واکنش وزارت نیرو چه بود، اذعان داشت: عنوان کردند که برای بستن این چاهها و جایگزینی آن با منابع دیگر به طوری که در تأمین آب شرب مردم خلل وارد نشود نیاز به تأمین مالی دارند و در واقع وزارت نیرو چاههای نیتراته را نمی بندد و می گوید پولش را نداریم.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه بیشتر مشکل از چاههای آبرفتی تأمین آب است، گفت: با جدیت پیگیر این مسئله که به طور مستقیم با سلامت مردم سروکار دارد هستیم.

*پرونده باک زنجانی باز است/بعید می دانم به زودی بسته شود

سلطانی با بیان اینکه در پرونده آقای زنجانی مسئولیتی ندارم، گفت: کمیته ای برای بررسی این مسئله در کمیسیون انرژی مجلس تشکیل شده و جلساتی نیز برگزار شده اما هنوز پرونده بابک زنجانی در دست بررسی است و تصور نکنید که با یکی دو جلسه بسته می شود و قابل حل است.

وی افزود: این پرونده فوق العاده پیچیده است و شبهات زیادی دارد چرا که به هرحال از افراد حقیقی و حقوقی باید روی این پرونده پاسخگو باشند، برخی بانک ها باید پاسخگو باشند و آقایان در وزارت نفت نیز حتما باید پاسخگو باشند.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه بابک زنجانی خود را طلبکار می داند نه بدهکار، گفت: آقای بابک زنجانی نه تنها خودش را بدهکار نمی داند بلکه به نوعی خودش را طلبکار می داند و اعتقاد دارد که اموالش در جهت تحریم ها از بین رفته است.

وی ادامه داد: آن چیزی که مسلم است این است که این پرونده نیاز به چندین و چند جلسه پیگری و بررسی دارد تا بتواند به نتیجه قطعی برسد و من بعید می دانم در کوتاه مدت بتوان به نتیجه قطعی رسید.

*چه کسی قرارداد بست؟ چه کسی می خرد؟ چه کسی دلالی می کند؟ ... کلاف پیچیده دکل های حفاری!

سلطانی با اشاره به اینکه در تیرماه سال گذشته قرارداد ساخت دکل های حفاری در ایران منعقد شد اما خبری از اجرای آن نیست، گفت: قرارداد ساخت 14 دکل با هدف دستیابی به دانش بومی در تیرماه پارسال با حضور وزیران دفاع و نفت امضا شد اما متأسفانه این 14 دکل بعد به 6 دکل تقلیل یافت و نهایتا ساخت این 6 دکل نیز به سازندگان دکل های حفاری ابلاغ نشد.

این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: انگار اصلا قراردادی با حضور دو وزیر امضا نشده چرا که بعد از لغو ساخت داخلی دکل های حفاری، قراردادی 850 میلیون دلاری با چین برای ساخت 14 دکل حفاری خشکی و دریایی بسته شد.

وی افزود: قراردادی که با حضور دو وزیر امضا شده اجرایی نمی شود و می آیند قراردادی مشابه به ارزش 850 میلیون دلار با چینی ها می بندند، باید دید در اینجا چه کسانی سود می برند.

سلطانی با بیان اینکه مطمئنا این مسئله به نفع دلالانی است که به صورت مافیایی کار می کنند، گفت: دکلی که در حال عادی 120 میلیون دلار در هر عدد در بازار خریداری می شود، به نرخ هایی بین 140 تا 170 میلیون دلار خریداری می شود.

*فاینانس 70 درصدی چین یعنی دام برای ایران

این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: بهترین دکل حفاری که داریم سوپر رینگ M2 است که 100 میلیون دلار قیمت دارد در حالی که دکل های ساخت چین با حدود 60 تا 70 میلیون دلار هزینه ساخته و عرضه می شوند، اما این دکل های 70 میلیون دلاری با هزینه 170 میلیون دلار به ایران می رسد.

وی افزود: باید پرسید که چرا در شرایط تحریم و در شرایطی که کشور در مبادلات مالی و ارزی دچار مشکل است این معاملات شبهه دار انجام می شود.

سلطانی اظهار داشت: از سوی برخی مسئولان عنوان می شود که چون چینی ها فاینانس 70 درصدی می دهند این واردات دکل مقرون به صرفه است اما وقتی دکلی را چند برابر می فروشند، این فاینانس 70 درصدی یعنی دام برای ایران، در شرایطی که دکل های ساخت داخل با قیمت بسیار ارزان تر و کیفیت بالاتر امکان تولید دارند.

نماینده مردم بروجن در مجلس نهم با بیان اینکه هم قرارداد ساخت داخلی دکل های حفاری و هم قرارداد خرید دکل از چین در دولت دهم به امضا رسیده، اذعان داشت: با اینکه وزیر نفت فعلی خیلی در امضای این قراردادها نمی تواند پاسخگو باشد اما در خصوص ادامه این روند و حفظ منافع ملی حتما از وزیر نفت و مدیران نفتی کشور برای بحث و گفت‌وگو و پاسخ به ابهامات در کمیسیون انرژی دعوت خواهد شد.


برچسب ها : ,
واردات برنج‌ همزمان با فصل برداشت، تناقض آشکار با حماسه اقتصادی است
نوروزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس با گله‌مندی از واردات برنج به کشور، همزمان با فصل برداشت این محصول، گفت: این اقدام تناقض آشکار با شعار حماسه اقتصادی است.

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با گله‌مندی از واردات برنج به کشور همزمان با فصل برداشت این محصول در کشور، این اقدام را تناقض آشکار با شعار حماسه اقتصادی خواند و گفت: این اقدام به زحمات طاقت‌فرسای کشاورزان که با وجود هزینه‌های تمام شده بسیار، این محصول را تولید می‌کنند آسیب می‌زند که لازم است وزراتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به این مسئله ورود کنند.

وی در ادامه درباره علت افزایش قیمت برنج‌های داخلی در بازار نیز اظهار داشت: علت افزایش قیمت این محصول، هزینه‌های تمام شده است که در غیر این صورت تولید این محصول مقرون به صرفه نخواهد بود.


برچسب ها : ,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 141