تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
اجرای طرح پاکسازی و مبارزه با قاچاق سوخت در منطقه گچین پایین
  • بازدید : (618)

اجرای طرح پاکسازی و مبارزه با قاچاق سوخت در منطقه گچین پایین

مبارزه با قاچاق کالا در هرمزگان جدی است

 استاندار هرمزگان در دهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان گفت:

 در پی اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و تأکید دولت، با پدیده قاچاق کالا در هر سطحی در هرمزگان مبارزه خواهد شد.

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: افرادی که از دایره قانونمندی و نظم فاصله بگیرند و مبادرت به ایجاد ناهنجاری در بین مردم کنند، با شدت برخورد مواجه خواهند شد. سوخت کالایی ارزشمند بوده و بایستی بطور صحیح در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

عزیزی از کسانی که این سرمایه ملی را قاچاق می‌کنند، انتقاد و خواهان اعمال قانون برخورد قاطع با سوء استفاده‌کنندگان شد و افزود: تمامی دستگاه‌ها در راستای مبارزه با پدیده قاچاق، موظف به همکاری هستند.

استاندار هرمزگان با ابراز خرسندی از همکاری مردم انقلابی گچین و تلاش عوامل مبارزه با قاچاق کالا در برگزاری «رزمایش محرم 3» افزود: در اجرای طرح پاکسازی و مبارزه با قاچاق سوخت در منطقه گچین پایین، مقادیر زیادی سوخت قاچاق کشف، تعدادی خودروهای حامل سوخت قاچاق فاقد پلاک توقیف و تعداد زیادی مخازن نگهداری سوخت قاچاق جمع آوری شد.

(زمان انتشار خبر30/9/1390)

 


برچسب ها : ,
قوانین گمرک، پوششی قانونی برای قاچاق پارچه و پوشاک است

 

قوانین گمرک، پوششی قانونی برای قاچاق پارچه و پوشاک است

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت،گفت:

چنانچه قوانین گمرک را بررسی کنیم، بخش اعظم مبادلات غیرقانونی در پوشش ظاهراً قانونی را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش اقتصاد پنهان، به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسلام پناه با اشاره به هشدار مجلس درباره مشکلات صنعت نساجی کشور یادآور شد: قاچاق پارچه و پوشاک با حجم گسترده صرفاً به دلیل مسائل پیش روی صنایع نساجی نبوده و چنانچه قوانین گمرک را بررسی کنیم مواردی از قبیل مبادلات مرزی، کالای همراه مسافر، بازارچه های مرزی، مناطق آزاد تجاری، تعاونی مرزنشینان و سایر موارد، بخش اعظم مبادلات غیرقانونی در پوشش ظاهراً قانونی را شاهد خواهیم بود که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.

به گفته مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، اخیراً کشف 113 کانتینر پارچه قاچاق، در پوشش ترانزیت داخلی و از مبادی رسمی کشور خود گواهی بر نگاه ویژه و خاص در این مقوله است.

وی ضمن تأکید بر اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترل مبادی ورود و عرضه برای جلوگیری از قاچاق پارچه و پوشاک، توجه همه جانبه مسؤولان را به این امر خواستار شد.

وی افزود: آنچه در بحث قاچاق مهم است اقدامات پیشگیرانه و کنترل مبادی ورود و عرضه و نیز بالابردن ریسک قاچاق کالا است که می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی تصریح کرد در این زمینه اقدامات لازم جهت کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی، عملیاتی شدن ایران کد و کد رهگیری کالا برای کلیه کالاهای تولیدی داخلی و وارداتی، بررسی مدارک خرید و عرضه از طریق روش‌هایی نظیر مالیات بر ارزش افزوده قطعاً مثمر ثمر خواهد بود.

این مقام مسؤول با اظهار امیدواری برای همکاری و تلاش مضاف تمامی ارگان‌های ذیربط و ارائه راهکارها و تمهیدات لازم برای حل این معضل اظهار داشت: تنها از این طریق می‌توان در آینده نزدیک شاهد نتایج مطلوب و گسترش زمینه رشد و شکوفایی و ارتقا فعالیت‌های تولیدی در حوزه صنایع نساجی و پوشاک در کشور بود.

انتهاي خبر //  اقتصاد پنهان  ::::  کد خبر 2855     زمان مخابره: 12/9/1390   17:29

 


برچسب ها : ,,
بیش از 999میلیارد ریال کالای قاچاق در استان هرمزگان در 7ماهه گذشته سال 1390به نقل از فرمانده دریابان

 

کشف بیش از 999میلیارد ریال کالای قاچاق در استان هرمزگان در 7ماهه گذشته سال 1390به نقل از فرمانده دریابانی استان هرمزگان
 کشف حدود 3 هزار و 608 کیلوگرم مواد مخدر
70 هزار و 510 دستگاه تجهیزات ماهواره
7 میلیون و 903 هزار نخ سیگار خارجی
یک ‌میلیون و 622 هزار و 540 لیتر سوخت گازوییل قاچاق
163 هزار و 747 کیلوگرم برنج قاچاق
107 هزار و 191 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی
201 هزار و906 ثوب البسه
6 هزار و 674 دستگاه لوازم برقی
145 هزار و 703 متر پارچه
98 هزار و 603 پاکت آبمیوه
13 هزار و 740 لوازم و ظروف آشپزخانه

 و 733 هزار و 930 قلم اقلام متفرقه قاچاق کشف شد.
در خصوص مشروبات الکلی هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 60 درصد افزایش کشفیات
وجودداشته است و در راستای کشفیات مذکور حدود 1331 نفر متهم دستگیر و 638 فروند شناور و 326 دستگاه خودرو توقیف شد.
فرمانده دریابانی هرمزگان یادآور شد: ارزش ریالی و تقریبی کالاهای مکشوفه بیش از 999 میلیارد ریال برآورد شده است. این خبر در 9/8/1390در کشور پخش شده است



برچسب ها : ,
قابلیت اعتراض وتجدید نظرخواهی احكام مربوط به جرایم قاچاق كالا و ارز

قابلیت اعتراض وتجدید نظرخواهی احكام

مربوط به جرایم قاچاق كالا و ارز



چنانچه محاكم انقلاب، در خصوص جرائم مربوط به قاچاق كالا و ارز  اقدام به صدور حکم نمایند آیا این احکام صادره قابل اعتراض و تجديدنظرخواهي مي‌باشد یا خیر؟

تبصره 1 ماده 4 قانون نحوه اعمال تعزيرات حكومتي راجع به قاچاق كالا و ارز مصوب 12/2/74 مجمع تشخيص مصلحت نظام و دستورالعمل موضوع تبصره صدرالاشاره به تاريخ 9/3/74 در 14ماده(مفاد ماده 11 دستورالعمل)به انضمام اصلاحیه دستورالعمل مذكور به موجب اصلاحيه مورخ 9/8/79 رياست محترم قوه قضائيه:

«رسيدگي به پرونده‌هاي موضوع اين قانون، تابع تشريفات آيين دادرسي و تجديدنظر نبوده و از جهت ايجاد وحدت رويه در نحوه رسيدگي محاكم قضائي، دستورالعمل مربوطه، به‌وسيله قوه قضائيه ظرف مدت دو هفته پس از تصويب اين قانون تهيه و به مراجع ذي‌ربط ابلاغ خواهد شد.»

مفاد ماده 11 دستورالعمل:

«آراء صادره در خصوص پرونده‌هاي قاچاق كالا و ارز قطعي و لازم‌الاجرا مي‌باشد و بلافاصله به موقع اجرا گذاشته خواهد شد.»

اصلاحیه دستورالعمل مذكور به موجب اصلاحيه مورخ 9/8/79 رياست محترم قوه قضائيه، مندرج در روزنامه رسمي شماره 16236 مورخ 29/8/79:

«مواد 11 و 12 و 13 دستورالعمل نحوه رسيدگي به پرونده‌هاي قاچاق كالا و ارز مصوب 9/3/74 رئيس قوه قضائيه، حذف مي‌شود و احكام صادره از لحاظ قطعيت يا عدم قطعيت و قابليت يا عدم قابليت تجديدنظرخواهي و مرجع آن مانند ساير احكام جزائي است.»

هيات عمومي ديوان عدالت اداري در پي شكايت واصله در خصوص درخواست ابطال اصلاحيه مذكور برابر مفاد راي شماره 114 مورخ 10/4/80 به موضوع رسيدگي و بدين شرح استدلال مي‌نمايد كه:

شکایت به دیوان عدالت اداری و درخواست ابطال اصلاحيه مذكورکه استدلال دیوان به شرح ذیل می باشد:

«مصرحات قانون نحوه اعمال تعزيرات حكومتي راجع به قاچاق كالا و ارز مصوب 9/3/74 مجمع تشخيص مصلحت نظام در جهت مبارزه با قاچاق كالا و ارز مبين ضرورت تسريع در رسيدگي و تعيين تكليف قطعي كالا و ارز قاچاق و مرتكبين جرائم مذكور در مدت معين است و مستنبط و مستفاد از تلفيق مدلول ماده 4 قانون و 2 تبصره ذيل آن بالاخص صراحت تبصره يك ماده مزبور مبني بر عدم شموليت تشريفات آيين دادرسي و مرحله تجديدنظر، اين است كه مراجع قضائي ذيصلاح مكلفند فارغ از قواعد مربوط به تشريفات آيين دادرسي و مرحله تجديدنظر، ظرف يك ماه از تاريخ وصول شكايات به موضوع رسيدگي و نسبت به صدور حكم و تعيين تكليف قطعي پرونده اقدام و مراتب را به گمرك و ساير سازمان‌هاي ذيربط اعلام نمايند. نظر به مراتب فوق‌الذكر و اينكه جواز تصويب دستورالعمل نحوه رسيدگي به جرايم مذكور موضوع قسمت اخير تبصره ماده 4 قانون، مفيد وضع مقرراتي مبني بر قابل تجديدنظر بودن از لحاظ قطعيت و يا عدم قابليت تجديدنظر و مرجع تجديدنظر مانند ساير احكام جزائي اعلام داشته است، مغاير هدف و حكم مقنن و خارج از حدود اختيار مذكور در تبصره يك ماده 4 قانون فوق‌الاشعار تشخيص داده مي‌شود و مستندا به قسمت دوم ماده 25 قانون ديوان عدالت اداري ابطال مي‌گردد.»

نکات با اهمیت وقابل توجه که بایددر استدلال

دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گیرد:


1 – اصلاحيه مشمول سه ماده از دستورالعمل مورخ 9/3/ 74 است

2- هيات عمومي ديوان عدالت به مواد 12 و 13 توجه كافي ننموده است

3- همه اصلاحیه را دیوان عدالت ابطال نموده در صورتیکه مواد 12 و13 در مورد مسایل دیگری می باشد که چنین اموری برخلاف موازین حقوقی می باشد

4- حيطه اختيارات ديوان عدالت در خصوص مصوبات قوه مجريه بوده و گسترش اين حيطه به قوه مقننه فاقد محمل قانوني است

5- تفسير قانون اساسي مطابق با اصل چهارم به عهده شوراي نگهبان واگذار گرديده است

6- ديوان عدالت اداري حق ورود به مصوبات و آيين‌نامه‌هاي ساير قوا را نداشته و نتيجه اين تفسير آن است كه اقدام به عمل آمده از ناحيه ديوان، در خصوص ابطال اصلاحيه دستورالعمل صادره از ناحيه رياست محترم قوه قضائيه مبني بر حذف مواد 11 و 12 و 13 دستورالعمل نحوه رسيدگي به پرونده‌هاي قاچاق كالا و ارز مصوب 9/3/74 و تعيين قطعيت يا عدم قطعيت، قابليت يا عدم قابليت تجديدنظرخواهي احكام صادره و مرجع آن همانند ساير احكام جزائي، برخلاف قانون اساسي و فاقد اعتبار بوده است.

به موجب نظريه مشورتي اداره كل حقوقي قوه قضائيه به شماره 6817/7 مورخ 10/10/81:
«... تشريفات آيين دادرسي و تجديدنظرخواهي در رسيدگي به پرونده‌هاي موضوع آن قانون رعايت نمي‌شود نه اينكه احكام صادره غيرقابل تجديدنظر است...»

همچنين در ادامه نظريه آمده است: «... قطع نظر از اينكه آراء هيات عمومي ديوان عدالت اداري منحصرا براي شعب آن ديوان در موارد مشابه لازم‌الاتباع است و در مراجع قضائي لازم‌الاتباع نمي‌باشد، اصولا ديوان مذكور قانونا نمي‌تواند دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي رئيس قوه قضائيه را كه جنبه اداري ندارند، ابطال نمايد...»

لذا به نظر مي‌رسد اصلاحيه مذكور لازم‌الاجرا بوده و احكام صادره در خصوص پرونده‌هاي قاچاق كالا و ارز همانند ساير احكام جزائي در چارچوب مقررات مربوط به تجديدنظر، قابل اعتراض و رسيدگي مجدد مي‌باشند و اقدامات به عمل آمده از ناحيه محاكم بدوي يا تجديدنظر در قطعي اعلام نمودن اينگونه احكام در مرحله بدوي برخلاف موازين قانوني مي‌باشد
.


برچسب ها : ,
قاچاق رسمی؟!کالای ملوانی-ورود کالای مرزنشینی بدون کنترل-به اسم ملوانی به کام سودجویان
  • بازدید : (450)
قاچاق رسمی؟!
ما که نفهمیدیم چه شد آگه شما متوجه شدین مارودرجریان بگذارید،این مطالب خیلی دیگه به صراحت گفته شده نمی دونم اما واگری هست یا نه ،یا اینکه همه رو گفته یانه ،آیا چیزی نمونده که نگفته باشه یا از قلم افتاده باشه...............
 در پوشش کالای ملوانی، میلیاردها دلار کالای قاچاق به اسم ملوانی و به کام قاچاقچیان و شبکه‌های قاچاق وارد کشور می‌شود بخشی از این موضوع متوجه گمرک و بخشی متوجه مسئولان دولتی در استانها است،  استانداران و نمایندگان مجلس از این وضعیت دفاع و حمایت می کنند.
ورود میلیاردها دلار قاچاق در پوشش کالای ملوانی?!
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه هم‌اکنون خور و اسکله غیرمجاز در کشور نداریم، نسبت به ورود بدون نظارت کالای ملوانی و مرزنشینی به کشور انتقاد کرد و گفت: در پوشش کالای ملوانی، میلیاردها دلار کالای قاچاق به اسم ملوانی و به کام قاچاقچیان و شبکه‌های قاچاق وارد کشور می‌شود
 مهدی ابویی در گفتگوی تفصیلی با مهر در پاسخ به این سئوال که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 86 اعلام کرد که دیگر اسکله غیرمجاز در کشور نداریم واین اسکله ها ساماندهی شده اند، اما اخیرا رئیس جمهوراشاره ای به اسکله های غیرمجاز داشته اند، آیا هنوز اسکله غیرمجاز درکشور داریم ؟ گفت:رئیس جمهور در سخنانی که در این ارتباط مطرح کرد، عنوان کرد تمام مرزهای قانونی باید بسته شود، مال فلان سازمان است، مال فلان نهاد و دستگاه. هرکس یک جایی را سوراخ کرده و برای خود می برد و می آورد، این غلط است. هیچکش نباید مصونیت داشته باشد. اگر کالایی امنیتی، دفاعی و نظامی باشد، اشکالی ندارد و آنها می توانند وارد شوند، از مرز قانونی وارد شوند. هیچ وزارتخانه ای حق ندارد اسکله یا مرزی داشته باشد خارج از کنترل گمرک
معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برداشت بدی ازمطالب عنوان شده توسط رئیس جمهور صورت گرفت، افزود:بحث رئیس جمهور این بود که هم اکنون بخشی از کالای قاچاق از مبادی مجاز و حتی جایی که گمرک مستقر است، صورت می گیرد، به عنوان نمونه دولت مقرراتی را برای ملوانان تنظیم کرده مبنی بر اینکه ملوانان می توانند در هر سفری که دارند، در هردفعه معادل1.5 میلیون تومان کالا با خود وارد کشور کنند
وی تصریح کرد: امااین رقم کالا عملا تبدیل به 10 میلیون تومان یا 20 میلیون تومان می شود که از طریق گمرک و به صورت قانونی وارد کشور می شود، در مجموع حجم کالایی که از طریق ملوانی وارد کشور می شود،میلیاردها دلار است که حجم کالا در پوشش کالای ملوانی، کالای قاچاق رسمی است
ابویی با تاکید بر اینکه بخشی از این موضوع متوجه گمرک و بخشی متوجه مسئولان دولتی در استانها است، عنوان کرد: استانداران و نمایندگان مجلس از این وضعیت دفاع و حمایت می کنند. به عبارت دیگر،اگر گمرک یا نیروی انتظامی بخواهند به صورت کاملا اعمال مقررات کنند یعنی اگر همان 1.5 میلیون تومان بخواهد ثبت شود، اعتراض می کنند
 
وی تاکید کرد:این در حالی است که این کالاها متعلق به ملوانان نیست، بلکه برای صاحب کالای قاچاق است که از این حق ملوان بدون ثبت، کنترل، پرداخت حقوق گمرکی و حق دولت استفاده می کند، بنابراین صحبت و بحث رئیس جمهور این بود که چراکالا بایدبدون پرداخت حقوق دولت وارد کشور شود
 
این مقام مسئول در ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: هر کالایی که وارد کشور می شود، باید ثبت شده و از لحاظ بهداشتی، استاندارد و سایر مسائل بررسی شودو در عین حال عوارض دولت را بپردازد،اینگونه نیست که هر کسی جایی را باز کند و خارج از قائده بردارند و بیاورند وعوارضش را ندهند و کنترل نشوند و این معنای سخن رئیس جمهور است
ورود کالای مرزنشینی بدون کنترل
ابویی به مصوبه دیگری در این خصوص اشاره و تصریح کرد: در برخی از استانهای مرزی برای کمک به معیشت مرزنشینان مصوبه ای با کمک وزارت کشور اجرایی شد که براساس آن، نقاطی را به عنوان معبر باز کردند که گمرک هم در آنها مستقر نیست. براساس این مصوبه هر مرزنشینی می تواند از آن طرف مرز هفته ای مثلا 3 بار و هر بار به مبلغ 400 هزار تومان کالا وارد کشور کند، این در حالی است که در این مناطق گمرکی وجود ندارد؛ بنابراین کالاهایی که وارد می شود، ثبت، قیمت گذاری و کنترل نمی شود
 
وی ادامه داد: در این مناطق فقط نیروی انتظامی مستقر است که دارای کارشناس قیمت گذاری نیست، بنابراین کالایی که به اسم 400 هزار تومان وارد می شود، شاید یک میلیون تومان باشد
معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به صحبتهای رئیس جمهور در سفر استانی برای کمک به مرزنشینان گفت: معنای سخن رئیس جمهور این بود که این کمک از طریق قانونی صورت گیرد، در سفراستانی رئیس جمهور به بوشهر در دور اول،رقم کالایی که ملوانان می توانستند وارد کشور کنند، معادل400 هزار تومان بود که این مبلغ در این سفر به 750 هزار تومان افزایش یافت، در دور دوم سفر استانی این رقم 1.5 میلیون تومان شد
به اسم ملوانی به کام سودجویان
وی افزود: ملوانان مجاز هستند که به همان اندازه 1.5 میلیون تومان کالا وارد کشور کنند،نه اینکه به اسم کالای ملوانی و1.5 میلیون تومان و کالای مرزنشینی، به کام صاحبان کالا، شبکه های قاچاق، سودجویان وقاچاقچیان کالا وارد کشور شود
 
ابویی اظهارداشت: آخرین صحبت رئیس جمهور در این زمینه نیز بحث اسکله های غیرمجاز نیست، بلکه وی عنوان کرد که هر جا اگر قرار است کالایی بیاید و برود، گمرک باید مستقر شود و حتی کالاهایی که جنبه امنیتی و دفاعی دارند می توانند از مرز دفاعی وارد شوند، همچنین این جمله که هیچ وزارتخانه ای حق ندارد که اسکله یا مرزداشته باشد، به دولت بازمی‌گردد
منظور رئیس جمهورنیروهای مسلح نبود
به گقته وی،اینکه عنوان می شوداسکله ای خارج از کنترل دولت نباید باشد،به معنای وجوداسکله غیرمجاز نیست، در کشورمان برخی ازدستگاهها مانند شیلات، سازمان بنادر و برخی دیگر از دستگاه ها دارای اسکله هستند، اما این اسکله ها مجوز دارند وکنترل می شوند؛ بنابراین اسکله غیرمجاز نیستند.رئیس جمهور عنوان کرد که مبادا از این اسکله هاکه مجاز هم هستند، بدون حضور گمرک کالا وارد کشور شود
 
معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این اسکله های دارای مجوز که متعلق به دستگاه‌هایی مثل شیلات هستند، باید کنترل شوند که مباداتبدیل به مبادی ورودی کالا بدون حضور گمرک شوند.کالا باید از جایی بیاید که گمرک مستقر باشد، همچنین این برداشت که منظور رئیس جمهورنیروهای مسلح بوده، صحیح نیست
پرونده اسکله‌های غیرمجاز بسته شد
وی با اشاره به اینکه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 83 به موضوع ساماندهی اسکله های غیرمجاز ورود پیدا کرد، گفت:در گذشته یک نابسامانی شدیدی به ویژه در اسکله ها وجود داشت،اما تا پایان سال 85 تقریبا ساماندهی اسکله ها انجام شد وساماندهی بخش معدودی از آنها هم به سال 86 موکول شد
 
ابویی با تاکید بر اینکه پرونده اسکله های غیرمجاز در سال 86 بسته شده است، گفت: اسکله غیر مجاز در کشور نداریم و تمام اسکله هامجاز و کنترل شده است، ولی نمی توان ادعا کرد که تخلفی در این اسکله هاصورت نمی گیرد
 
وی از ساماندهی201 اسکله و 12 خور( رودخانه ای که واردخشکی شده و از طریق آن کالا خارج می کنند) در پی این ساماندهی ها خبرداد و گفت: تمام خورها در کشورکنترل شده وگمرک در آنها مستقر است.خورهایی که گمرک در آنها مستقر نیست، غیرمجاز است واگر مشاهده شود که از خوری به ویژه در سواحل جنوبی کالایی خالی می شود، به شدت برخورد می شود
 
این مقام مسئول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزاز بسته شدن 34 اسکله غیرقانونی که هیچ دستگاهی بر آنها نظارت نداشت، در پی همین ساماندهی ها خبرداد و افزود: این اسکله هااساسا خلاف قانون شکل گرفته بودند وهیچ دستگاهی نظارت بر آنها نداشت و متعلق به هیچ نهادی هم نبود، بنابراین ازاین اسکله های بدون متولی قاچاق صورت می گرفت که تمامابسته شد، بسیاری از آنها هم تخریب شدند،عوامل سودجو از این اسکله هابرای کار خلاف و قاچاق استفاده می کردند
وی با اشاره به اینکه از این تعداد 37 اسکله رسمی و متعلق به برخی دستگاهها بودند، افزود: اما در این اسکله ها برخی از دستگاههایی که باید نظارت می کردند، مستقر نبودند، بنابراین دستگاههای ناظر در آنها مستقر شدند، اگر حتی یک دستگاه ناظر در این اسکله هامستقر نبود کار نظارت به صورتناقص انجام می شد،نیروی انتظامی در 65 اسکله باید حضور پیدا می کرد که این کار انجام شد
 
167اسکله دارای مجوز داریم 
ابویی با بیان اینکه در اسکله هایی که گارد گمرک و بنادر مستقر نبود، نیروی انتظامی باید کنترل می کرد، افزود: در زمانی که ساماندهی اسکله ها توسط ستاد آغاز شد، مشخص شد که 65 اسکله بدون نیروی انتظامی و گارد فعالیت می کردند که هم اکنون این مشکل حل شده است.96 اسکله بدون محصورو باز بودند، بنابراین خلاف در آنها صورت می گرفت اما این تعداد از اسکله ها هم ساماندهی شدند
وی یکی از مشکلات مهم در بحث اسکله ها را مشکل زیرساختی عنوان و بیان کرد: برخی از اسکله ها قدیمی هستند که باید بازسازی و لایروبی شوند، ضمن اینکه تعداد شناورها نسبت به گذشته افزایش یافته است. به عنوان مثال، در 10، 20 سال قبل در یک اسکله 5 شناور پهلو می گرفتند، اما هم اکنون این تعداد به 50 اسکله رسیده است، اما زیرساختهای لازم فراهم نیست و همین امر ایجاد خلاء کرده و کنترل را برای دستگاهها سخت می کند
 
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان بنادر را متولی ارائه مجوز به اسکله ها دانست و گفت: تمام اسکله ها چه خصوصی، دولتی، متعلق به شیلات، نفت، تجاری و غیره باید از سازمان بنادر با موقعیت سنجی که صورت می گیرد، مجوز دریافت کنند.تعداد اسکله های دارای مجوز بر اساس آخرین آمارهای ستاد،167 اسکله است
این خبرتوسط ببین نیوزدرچهاردهم مردادماه 1390منتشرشد گفتم شاید برای شما هم جالب باشه ،آیا واقعا مشکل رفع شده یا.....؟!انشاءالله مشکلی نیست.

 

 


برچسب ها : ,,,,
كشف صد قلم كالاي قاچاق از سوي مأموران گمرك ميرجاوه

 

كشف صد قلم كالاي قاچاق از سوي مأموران گمرك ميرجاوه
(دوشنبه 18/7/1390)
 ارزيابان و مأموران گمرك ميرجاوه با كنترل دقيق كالاهاي ترانزيتيورودي به كشور صدها قلم كالاي قاچاق كشف كردند
. 699 كيسه 40 كيلويي برنج پاكستاني به وزن تقريبي 27 هزار و 960 كيلوگرم از دو دستگاه كاميون ترانزيتي
، 972 طاقه پارچه چادري پلي‌استر پاكستانيبه متراژ 32 هزار و 680 متر از دو دستگاه كاميون ديگر
 و يك عدد باك دست‌ساز بهگنجايش تقريبي 5300 ليتر كشف شد.
علاوه بر موارد فوق مقاديرقابل توجهي از :
انواع گوشي تلفن همراه
، انواع شارژر
، باطري
، هندزفري
، برچسب محافظصفحه
، جلد فوم
، قاب پلاستيكي
، Ram گوشي
، دستگاه تست قندخون
، گوشي پزشكي
، لوازمدندانپزشكي

، دستكش پزشكي و... گمرك كشف شد.



برچسب ها : ,
کشف 13تن البسه قاچاق در بازرگان

 

کشف 13تن البسه قاچاق در بازرگان
در بازرسي از دو دستگاه تريلر (تحت صحابت رویه كارنه‌تير) به غير از محموله اصلي كه دستگاه‌هاي ريخته‌گري بود، متخلفان با شگرد خاصي 13 هزار و 228 كيلوگرم البسه به ارزش بيش از 7 ميليارد و 237 ميليون و 997 هزار ريال را در جوف كالاي اصلي قرار داده بودند كه توسط مأموران گمرك بازرگان كشف شد

براي اين دو پرونده بيش از 14 ميليارد و 475 ميليون و 994 هزار ريال جريمه تعيين و مراتب به استناد بند يك ماده 29 قانون امور گمركي قاچاق تلقي شد(ترتیب غیر مجاز)


برچسب ها : ,
کشف مواد مخدر(شیشه ) در گمرک شهید رجایی
  • بازدید : (334)

 

کشف مواد مخدر(شیشه ) در گمرک شهید رجایی

مأموران گمرك شهيدرجايي بندرعباس نيز از سه كانتينر حامل كالا، حدود 105 كيلوگرم مواد مخدر از نوع شيشه كشف كردنداين مقدار مواد مخدر به طرز ماهرانه‌اي در جوف ساير كالاها جاسازي شده بود كه باهوشياري و دقت‌نظر مأموران گمرك شهید رجایی كشف و ضبط شد
در اين ارتباط دو نفر دستگير و به همراه مواد مخدر به مراجع ذي‌صلاح تحويل داده شدند

برچسب ها : ,
گواهي نامه خودروهاي وارداتي جعلی از آب درآمد
  • بازدید : (480)

گواهي نامه خودروهاي وارداتي جعلی از آب درآمد

با همکاری وهوشیاری مسئولان وسازمانهایی ذیل:
- قوه قضائیه
- وزارت اطلاعات
- نیروی انتظامی
- وگمرک  
 بزرگترین باند جاعل گواهی نامه های خودرو های وارداتی متلاشی شد. این باند با جعل گواهی های خودروی وارداتی وهمچنین جعل اسناد وسند سازیاقدام خروج خودرو از یکی از گمرکات جنوبی کشور می نمودندوبا جعل اسناد ی از جمله پروانه سبز گمرکی،پروانه ترانزیت داخلیوگواهی نامه های خودروی وارداتی خودروهای سواری را بدون پرداخت حقوق ورودی از گمرک خارج ودر کشور ظاهرا پس از ارائه اسناد جعلی به شماره گذاری  خودرو اقدام واز آن در اقصی نقاط کشور استفاده می نمودند. که بلاخره به دام مامورین دولت افتادند ونتوانستند اقدامات غیر قانونی خود را قانونی جلوه دهند که بار دیگر شاهد شدیم که هیچ بار کجی به منزل نمی رسد  
- قوه قضائیه
- وزارت اطلاعات
- نیروی انتظامی
- وگمرک

بررسي دقيق و همه جانبه موضوع و شناسايي كليه متخلفين و توقيف خودروهايي كه از اين طريق به صورت قاچاق وارد شدند، ادامه دارد


قاچاق محموله 100 کانتینری پارچه

 

قاچاق محموله  100 کانتینری پارچه
كشف 100 كانتينر محموله ترانزيتي قاچاق پارچه
 
 يك محموله ترانزيتي قاچاق پارچه به تعداد 100 كانتينردر تهران متوقف شد. این پارچه ها درحین تخلیه توسط مامورین توقیف شد
پس از توقیف مراتب به گمرکات مقصد ومبداءاعلام گردید تا نسبت به افراد سود جووسوداگروفرصت طلب در محاکم قضایی اقامه دعوا شود.لذا پس از توقیف کانتینرها با بررسي‌هاي صورت گرفته توسط گمركات تهران و شهيدرجايي که به ترتیب گمرکات مبداءوگمرک مقصد پارچه های ترانزیت داخلی بودندبا مظنون شدن به قاچاق اين محموله‌ها، عليه دو شركت موردنظر در گمرك مبدأ اعلام جرم نمودند.بدین ترتیب گمرک شهید رجایی بندر عباس بر علیه دو شرکت مورد نظر در محاکم قضایی طرح دعوا نموده است.لازم به توضیح است که محموله پارچه 100کانتینری بارویه و شيوه ترانزيت داخلي از گمرك شهيدرجايي به مقصد گمرك تهران ترانزیت گردیده بود که طعمه ماموران گردید ودیگر نتوانست راه به جایی ببرد، لذابه جاي انجام تشريفات گمركي و تحويل محموله به گمرك مقصد ترانزيت داخلي (گمرك تهران)، كالا توسط افراد سودجو و فرصت طلب در مكان ديگري در حال تخليه بوده است که به چنگ ماموران دولت افتادوبار دیگر بار کج به سر منزل مقصود وبه گمرک مقصد هم نرسید.
 

برچسب ها : ,
اطلاعات آماری واردات ،صادرات،ترانزیت،مسافری،قاچاق،کارنه دوپاساژ،کارنه تیر،مناطق آزاد،تجارت چمدانی

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
 

 

اطلاعات آماری واردات ،صادرات،ترانزیت،مسافری،قاچاق،کارنه دوپاساژ،کارنه تیر،مناطق آزاد،تجارت چمدانی
توجه :فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
برای دیدن  اطلاعات کامل  آماری  می توانید  با  عضویت  در این سایت از  این  تسهیلات  بهره  برداری نمایید  در غیر  این  صورت آمارصرفا برای اعضاء سایت قابلیت ارائه می باشد اعضاء سایت که با پرکردن فرم عضویت اقدام به  ثبت نام  نموده اند می توانند
با لینک به ادامه مطلب اطلاعات جامعی نسبت به آمار تجاری در زمینه های  مختلف  امور  گمرکی از  جمله  واردات و غیره داشته باشند
توجه : فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
جهت بهره برداري از فايل هاي فوق، ابتدا فايل ها را دانلود نموده و سپس كليه موارد را انتخاب و استخراج نماييد.

 
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
 
فروردين 90 
 واردات و صادرات

برچسب ها : ,,,,,,,,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد