تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
وظایف رئیس سرویس واردات
  • بازدید : (406)

 

وظایف رئیس سرویس واردات

1- نظارت مستمر بر حسن انجام کار کارشناسان ، ارزیابان و سایر کارکنان تحت سرپرستی بمنظور اجرای کامل و دقیق قوانین و مقررات مربوطه .
2-  تقسیم کار بین کارشناسان و پرسنل تحت سرپرستی و نظارت بر حسن جریان ارزیابی .
3- رسیدگی کامل به اظهارنامه ها از لحاظ تعرفه بندی نحوه محاسبه عوارض متعلقه و هزینه های گمرکی .
4- رسیدگی به درخواستهای مراجعین در خصوص استرداد اضافه پرداختی و اختلافات ناشی از تعرفه کالا و استنباط قوانین و مقررات در حدود اختیارات تفویضی .
5- امضاء پروانه های گمرکی پس از حصول اطمینان از صحت عملیات ارزیابی با رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه به ضوابط ورود و ترخیص کالا .
6- گزارش تخلفات کارکنان تحت سرپرستی به مقام مافوق .
7- گزارش کلیه تخلفات مکشوفه به مقام مافوق .
8- بررسی نقاط ضعف و قوت پرسنل تحت سرپرستی و ارجاع و تقسیم کاربین آنان با توجه به توانائی های آنها .
9- بررسی و ارائه راه حل های مناسب بمنظور رفع مشکلات و ایجاد دقت و سرعت عمل لازم در نحوه انجام وظایف محوله .
10- ارائه رهنمود عملی به کارکنان تحت سرپرستی در جهت ارتقاء دانش فنی و تجربه شغلی آنها .
11- نظارت مستمر بر ثبت و ضبط و نگهداری دفاتر و اسناد مربوطه .

12- انجام سایر امور محوله .


برچسب ها : ,
وظایف کارشناس مسئول امورترانزیت وکارنه تیر

 

وظایف کارشناس مسئول امورترانزیت وکارنه تیر

1- نظارت بر اجرای دقیق قانون امور گمرکی و آئین نامه اجرائی آن و مفاد کنوانسیون تیر  و بخشنامه های صادره .
2- نظارت و کنترل لازم وفق مقررات قانونی بر کالاهای ترانزیتی از گمرکات به مبادی خروجی و رسیدگی به اظهارنامه های مربوطه .
3- نظارت و کنترل بر کالاهای ترانزیتی ورودی به گمرکات داخلی و رسیدگی به اظهارنامه های مربوطه .
4- نظارت و کنترل بر کالاهای خروجی با کارنه تیر از گمرکات به مبادی خروجی .
5- نظارت و کنترل بر کارنه تیرهای صادره قبولی به مقصد سایر کشورهای عضو بر اساس مقررات و ضوابط مربوطه .
6- نظارت و کنترل بر کالاهای ورودی به گمرکات داخلی با کارنه تیر .
7- نظارت و کنترل بر کلیه وسائط نقلیه خروجی و ورودی با کارنه دوپاساژ .
8- نظارت بر تسویه کارنه تیر – کارنه دوپاساژ  و اعلام وصول کالاهای ترانزیتی و رسیدگی به گزارشهای واصله در طول انجام تشریفات قانونی مربوطه .
9- رسیدگی به موارد کسر و اضافه تخلیه و تهیه گزارشهای لازم .
10- نظارت و بررسی بر ارسال و اعلام وصول وله های کارنه تیر و پیگیری مستمر در زمینه تسویه آنها .

11- انجام سایر امور محوله .


برچسب ها : ,
وظایف کارشناس حقوقی وقضایی
  • بازدید : (354)

 

وظایف کارشناس حقوقی وقضایی

1- مطالعه و بررسی و اظهار نظر در خصوص امور ارجاعی .
2- تجزیه و تحلیل و استنباط حقوقی و و کیفری از مفاد قوانین ، آئین نامه ها ، تصویب نامه ها و قراردادها بمنظور وحدت رویه جهت اجراء .
3- مطالعه و بررسی و ارجاع پرونده های واصله بین کارشناسان مربوطه .
4- مطالعه گزارشهای تنظیم شده از سوی کارشناسان مربوطه و اظهار نظر نسبت به موضوع مطروحه در زمینه پرونده هائی که جهت رسیدگی به واحد حقوقی و قضائی ارجاع شده است .
5-  تنظیم گزارش نهائی مربوط به پرونده ها و مسائل ارجاع شده به واحد حقوقی .
6- تهیه لوایح دفاعی اعم از مدنی یا تخلفات گمرکی و ضبط کالا و تجزیه و تحلیل استنباط حقوقی و کیفری از مفاد قوانین .
7- دفاع از پرونده های مربوط به قاچاق در مراجع قضائی و تنظیم لوایح دفاعی و تعقیب موضوع تا صدور رای نهائی .
8- نظارت و رسیدگی به وضع اموال غیر منقول گمرک متبوعه از نظر صدور سند مالکیت و یا اعتراض نسبت به اراضی متعلق به گمرک که مورد تجاوز دیگران قرار گرفته و انجام اقدامات لازم نسبت به تقاضای ثبت اموال غیر منقولی که به ثبت نرسیده تا مرحله نهائی و صدور سند مالکیت .
9- مطالعه و اعلام نظر نسبت به لوایح مطروحه در مراجع قضائی و کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی و کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی و کمیسیون تجدید نظر و عنداللزوم حضور در آن مراجع و ادای توضیحات لازم .
10- نظارت بر تهیه درخواست صدور اجرائیه بمنظور وصول محکوم به احکام قطعی به نفع گمرک .
11- تهیه گزارشهای لازم در خصوص رفع مشکلات موجود و ارائه طرحهای جدید جهت بهبود روشهای جاری .
12- نظارت بر نحوه انجام وظایف پرسنل تحت سرپرستی و عندالزوم راهنمائی آنان .

13-انجام سایر امور محوله .


برچسب ها : ,
وظایف کارشناس بودجه

 

وظایف کارشناس بودجه

1- جمع آوری و تنظیم آمار اطلاعات و استانداردهای لازم و معقول برای تهیه و تنظیم بودجه ، با استفاده از تجارب حاصله از اجرای بودجه سالهای گذشته و نیز بررسی عملیات اجرائی و کاربینی و غیره .
2- تهیه دستورالعمل تنظیم بودجه سال آتی بر اساس اصول علمی ، فنی و روش نوین بودجه برنامه ای .
3-سرپرستی و تجزیه و تحلیل اعتبارات درخواستی واحدها و اخذ توضیحات از مسئولان واحدها در مورد بودجه های پیشنهادی با همکاری کلیه ادارات .
4- تجزیه و تحلیل گزارشهای رسیده و گزارش بودجه هر یک از واحدهای گمرک از طریق کسب اطلاعات و تحصیل گزارش از ادارات مزبور در مورد میزان تعهدات و هزینه ها بر حسب برنامه ها – فعالیت آنها و تهیه و تنظیم بودجه سه ماهه بعدی واحدهای مربوط و مقایسه هزینه های انجام شده با نتایح حاصله و سنجش میزان پیشرفت برنامه های پیش بینی شده .
5- تنظیم و ارائه طرحهای لازم برای بهبود وضع بودجه برنامه ای واحدهای مربوطه
6- تهیه بودجه تفصیلی با موافقتنامه فعالیتها و طرحهای مربوط پس از تصویب لایحه بودجه بر اساس برنامه و زمان بندی با توجه به هدفهای پیش بینی شده مورد نظر
7- تهیه برنامه  فعالیتهای سال آینده و برآورد احتیاجات مربوطه .
8- تهیه و تنظیم و ارائه طرحهائی در زمینه بهبود نظام گزارش گیری از فعالیتها  جهت کنترل عملیاتی از اجرای بودجه .

9- تهیه و تسلیم گزارش فعالیتهای دوره ای .


برچسب ها : ,
وظایف کارشناس مسئول احرازهویت
  • بازدید : (469)

 

وظایف کارشناس مسئول احرازهویت

1-  بررسی و مطالعه بخشنامه ها و دستورالعمل ها واصله بمنظور انجام وظایف محوله .
2-رسیدگی به اظهارنامه های تسلیم شده از لحاظ کامل بودن تمام قسمتهائی که باید از طرف صاحب کالا یا نماینده قانونی وی و یا سایر قسمتها تنظیم و نوشته شود و کنترل مخدوش نبودن آنها .
3- بررسی کلیه اسنادیکه باید ضمیمه اظهارنامه گردد و تطبیق آنها با اوصاف و مشخصات کالا که در اظهارنامه نوشته شده است .
4-احراز مالکیت صاحب کالا و احراز شرایط لازم جهت ترخیص توسط صاحب کالا .
5-احراز شرایط تنظیم و تسلیم اظهارنامه توسط نماینده قانونی صاحب کالا با توجه به وکالت نامه یا معرفی نامه رسمی با رعایت مفاد ماده 381 آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی .
6- رسیدگی به اوصاف و مشخصات کالاهای اظهار شده در متن اظهارنامه با توجه به اسناد ضمیمه از لحاظ تعرفه گمرکی ، نوع ، تعداد ، وزن و ارزش و احتساب مأخذ پرداخت وجوه متعلقه به کالا بر اساس نرخ رسمی اعلام شده .
7- بررسی و اعلام بدهی های قطعیت یافته صاحبان کالا در اجرای ماده 14 قانون  امور گمرکی .
8- بررسی و اعلام نواقص و معایب اسناد و اظهارنامه و اعاده به صاحب کالا در جهت رفع نقص .
9- پیگیری کلیه تعهدات اشخاص حقیقی یا حقوقی در مواردی که اظهارنامه تحت شرایطی حسب مقررات یا دستور العملهای صادره با حداقل اسناد یا تعهد ترخیص می شود.
10- ارائه گزارشهای لازم به مقام مافوق و کسب تکلیف در موارد ضروری .
11- راهنمائی و ارشاد کارکنان تحت سرپرستی .

12- انجام سایر امور محوله .


برچسب ها : ,
وظایف حسابدار
  • بازدید : (440)

وظایف حسابدار

1- تهیه و تنظیم کلیه لیستها و اسناد حقوقی ماهیانه کارکنان شاغل در حوزه ستادی مرکز اعم از کارکنان رسمی ، پیمانی ، کارگران تابع قانون کار ، خرید خدمت و همچنین تهیه لیست های بازنشستگان و موظفین تهران و شهرستانها و هماهنگی لازم با واحدهای اجرائی توسط سیستم کامپیوتر  .

2- تنظیم سند پرداخت تنخواه گردانهای داخلی و اداره کل خدمات و تدارکات و واحدهای اجرائی تهران و شهرستانها و تهیه لیست های کمک های غیر نقدی و عائله مندی و حق اولاد و واریز بدهیهای کارکنان شاغل و بازنشسته به سازمانهای ذیربط .
3- ثبت کلیه وجوه دریافت و پرداخت و اعتبارات جاری تبصره طرح بر اساس چکهای صادره و نگهداری حسابهای مختلف و صدور حواله و نگهداری دفاتر صدور چک و حواله و انتشار آمارهای روزانه در آخر وقت اداری هر روز  از کلیه حسابهای بانکی موجود در اداره پرداخت .
4- صدور کلیه نامه های ارسال بدهیها ، ارسال چک به سازمانهای مختلف و مکاتبات با سایر قسمتها
5- تهیه لیستهای انتقالی دیون و ارسال آنها به اداره تعهدات و اعتبارات پس از دریافت وجوه آنها از خزانه و پرداخت آنها .
6- تهیه لیستهای حق مأموریت داخل و خارج کشور کارکنان و بموقع پرداخت نمودن آنها .
7- تهیه فهرست کسورات بازنشستگی کارمندان بازخرید خدمت یا اخراج از خدمت و ارسال آنها به سازمان بازنشستگی و استرداد وجوه آن به ذینفع یا انتقال آن به سایر سازمانها .
8- تهیه فهرست و درخواست وجوه بازخریدی کارمندان بازخرید شده از گمرک و پرداخت آن به ذینفع
9- تهیه فهرست و لیست های  پرداخت حق الزحمه کارکنان قراردادی و مشاوره ای و تهیه و پرداخت لیستهای پاداشهای موردی به کارکنان و پاداش تشویقی و سایر پرداختهای دیگر از محل ردیف بودجه تبصره ای خارج از شمول مقررات .

10- انجام سایر امور محوله .

 


برچسب ها : ,
  • بازدید : (400)

 

وظایف ارزیاب امانات پستی

1- رعایت کلیه مقررات و قوانین مربوط به هدیه و سوغات .
2-  بررسی اظهارنامه های ترانزیتی تنظیمی توسط پست در مورد بسته ها و  محموله های وارده .
3- نظارت بر تخلیه محموله های وارده و دقت در سالم بودن پلمپ کامیونها .
4- نظارت بر ثبت اظهارنامه های ترانزیتی در دفتر کوتاژ مربوطه و قید شماره کوتاژ بر روی نسخ اظهارنامه .
5- باز نمودن کیسه های کلی پستال وارده با حضور نماینده پست و انطباق آن  با پروانه ترانزیت داخلی و اسناد ضمیمه .
6- تفکیک کالاهائی که جنبه تجاری دارد از کالاهای هدیه و سوغات و ترتیب اعلام مراتب به صاحبان آنها .
7- ارزیابی کالاهائی که جنبه هدیه و سوغات دارد بصورت حضوری و غیابی و تعیین میزان حقوق و عوارض آنها جهت ابلاغ به صاحب کالا با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه .
8- ارزیابی کالاهائی که جنبه تجاری دارد برابر مقررات مربوطه و اعلام مراتب تنظیم اظهارنامه به صاحبان کالا در صورتیکه ارزش کالا بیش از ضوابط ترخیص کالا   با پته باشد .
9-     نمونه برداری از کالا بر اساس ضوابط و دستور العملهای صادره و ضمیمه کردن آن    به اسناد و اظهارنامه در مواردیکه نمونه برداری از کالا میسر باشد .
10-استعلام نظر از آزمایشگاه و عنداللزوم کارشناس فنی در مواردیکه مشخصات شیمیائی و فیزیکی یا فنی کالا در طبقه بندی آن موثر باشد .
11-انطباق با مشخصات کالا با تعرفه اظهار شده و تعیین تعرفه واقعی کالا در صورت لزوم و ارسال اظهارنامه به دایره ارزش جهت بررسی و اعلام نظر در زمینه ارزش  کالا .
12-بازدید و تجدید ارزیابی بسته های هوائی ، زمینی و مرجوعی .
13-انجام عملیات مرجوعی بسته های غیر قابل ترخیص طبق آئین نامه امور گمرکی .
14-پیگیری انجام تشریفات قانونی مربوط به کالای متروکه شده .

15-پیگیری واریز حاصلفروش کالای متروکه و قاچاق از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی .


وظایف اپراتورکامپیوتر
  • بازدید : (349)

وظایف اپراتورکامپیوتر

1- آماده سازی و راه اندازی ماشین مربوطه .
2- دریافت کلیه اطلاعات و آمار از مسئولان مربوطه جهت انتقال به ماشین .
3- تهیه دیسکهای پشتیبانی BACK UP از اطلاعات موجود بمنظور کاهش حجم اطلاعات و یا حفظ اطلاعات موجود در خارج از رایانه .
4-  بازبینی و رفع اشتباهات احتمالی اطلاعات داده شده .
5- تهیه نسخه های لازم از آمار تهیه شده جهت ارائه به مسئولان مربوطه .
6- مراقبت از رایانه و تجهیزات و ارائه گزارش اشکالات فنی به متصدیان مربوطه .
7- به روز نگهداشتن اطلاعات و آمار .

8- انجام سایر امور محوله .


وظایف اپراتورکامپیوتر
  • بازدید : (318)

وظایف اپراتورکامپیوتر

1- آماده سازی و راه اندازی ماشین مربوطه .
2- دریافت کلیه اطلاعات و آمار از مسئولان مربوطه جهت انتقال به ماشین .
3- تهیه دیسکهای پشتیبانی BACK UP از اطلاعات موجود بمنظور کاهش حجم اطلاعات و یا حفظ اطلاعات موجود در خارج از رایانه .
4-  بازبینی و رفع اشتباهات احتمالی اطلاعات داده شده .
5- تهیه نسخه های لازم از آمار تهیه شده جهت ارائه به مسئولان مربوطه .
6- مراقبت از رایانه و تجهیزات و ارائه گزارش اشکالات فنی به متصدیان مربوطه .
7- به روز نگهداشتن اطلاعات و آمار .

8- انجام سایر امور محوله


وظایف بازبین در گمرک
دسته بندی : وظایف بازبین,,
  • بازدید : (527)

 

وظایف بازبین در گمرک

 

1- بازبینی کلیه اظهارنامه های صادراتی و وارداتی که به اداره بازبینی واصل گردیده
 
است ظرف مهلت مقرر قانونی بمنظور حصول اطمینان از اجرای مقررات و صحت
 
عملیات و تشریفات انجام شده .
 
2- بررسی اسناد ضمیمه اظهارنامه ها مانند سیاهه خرید ، صورت عدل بندی ،
 
گواهی مبداء ، بیمه نامه ، معافیت ، موافقت نامه و غیره و اعلام نواقص مشهوده ،
 
به صاحب کالا و گمرک متبوعه جهت رفع و پیگیری .
 
3- رسیدگی و کنترل اظهارنامه های گمرکی و اسناد ضمیمه پس از ترخیص کالا از
 
نظر صحت تعرفه تعیین شده و میزان ارزش کالا و سایر مقررات جاری و محاسبات
 
انجام شده و همچنین میزان حقوق و عوارض و هزینه های وصولی .
 
4- تنظیم مطالبه نامه کسر دریافتی در صورت لزوم و پیگیری موضوع تا حصول
 
نتیجه .
 
5- مراجعه به گمرکات مختلف و بازبینی از اظهارنامه های مورد نظر بر اساس احکام
 
مأموریت صادره و ارائه گزارشات به مقام مافوق .
 
6- درخواست ارسال نمونه هائی از اظهارنامه های وارداتی و صادراتی از گمرکات
 
مختلف .
 
7- مهر نمودن کلیه اظهارنامه هائی که مورد بازبینی قرار گرفته و تأیید شده است .
 
8- جمع آوری نام و مشخصات بدهکاران گمرکی با ذکر شماره پروانه و میزان بدهی
 
در دفتر مخصوص .
 
9- رسیدگی به اوراق استرداد تنظیم شده در مورد رد اضافه پرداختی های مطالبه
 
شده از گمرک در چهارچوب ضوابط و مقررات جاری .
 
10-انجام مکاتبات لازم با گمرکات اجرائی و حوزه های نظارتی .
 
11- تهیه گزارشهای لازم به مقامات مافوق .

12- انجام سایر امور محوله .


ليست صفحات
تعداد صفحات : 141